Hoe kan je je medewerkers helpen met het inrichten van hun thuiskantoor?
Veel werknemers werken tegenwoordig van thuis uit en hebben een thuiskantoor ingericht. Met onderstaande tips kan je jouw medewerkers helpen bij het inrichten van hun thuiskantoor:
- Houd regelmatig contact met medewerkers en vraag hoe hun thuiskantoor is ingericht. Vraag naar eventuele uitdagingen die ze hebben ondervonden en bied indien mogelijk hulp aan.
- Bied werknemers een budget aan om de nodige meubels voor de werkplek te kopen, zoals een bureaustoel, bureau en verlichting. Dit kan helpen om werknemers de benodigde middelen te bieden om hun thuiskantoor in te richten.
- Zorg ervoor dat de werkomgeving ergonomisch verantwoord is. Geef medewerkers tips over hoe ze hun bureau, stoel en monitor op de juiste hoogte kunnen instellen om lichamelijke klachten te voorkomen.
- Verlichting is belangrijk voor een goede werkomgeving. Denk er al aan bij het inrichten in van je bureau. Zorg ervoor dat er voldoende natuurlijk licht is en bied indien nodig extra verlichting aan om de werkomgeving goed te verlichten.
Bied werknemers daarnaast ook opslagmogelijkheden aan om hun kantoorbenodigdheden en documenten op te bergen, zodat hun werkruimte georganiseerd blijft.
Ook de motivatie van thuiswerkers kan je best aanmoedigen. Vraag aan medewerkers om hun thuiskantoor persoonlijk te maken door het toevoegen van decoratie, zoals foto's of planten, om de werkomgeving aantrekkelijker te maken.
Door medewerkers te helpen bij het inrichten van hun thuiskantoor, kunnen werkgevers bijdragen aan de tevredenheid en productiviteit van hun medewerkers en helpen bij het creëren van een goede werkomgeving.
Hoe mijn thuiswerkplek gezellig en productief inrichten?
Kleuren hebben invloed op ons humeur en concentratievermogen. Kies bijvoorbeeld voor rustige kleuren als blauw, groen of beige om je te helpen ontspannen en concentreren.
Ook geuren kunnen je concentratie en productiviteit bevorderen. Probeer bijvoorbeeld een geurkaars of een luchtverfrisser met een geur waar jij je thuis prettig bij voelt.
Neem voldoende pauzes: Het is belangrijk om regelmatig pauze te nemen en even weg te lopen van je thuiswerkplek. Hierdoor blijf je fris en productief gedurende de dag.
Met deze tips kan je het kantoor thuis aantrekkelijk, gezellig en productief inrichten.
Hulp nodig bij het inrichten van je thuiskantoor? Kies voor je bureelmeubelen een betrouwbare partner als WEBA. Neem vandaag nog rechtstreeks contact op met één van onze experten in Gent, Deinze of Mons voor een offerte of plan een afspraak in.
Waarom zou je jouw thuiskantoor bij WEBA aankopen?
WEBA staat al jaren garant voor een goede kwaliteit tegen een lage prijs. Zo hou je de inrichting van je kantoor betaalbaar. |
We werken samen met gekende Belgische en Europese leveranciers of gaan lange termijnsamenwerkingen aan voor het importeren van meubelen. Door die lange samenwerkingen kunnen we een uitstekende service garanderen. |
Verder kan je tegen betaling de meubels ook door onze chauffeurs laten monteren. Op die manier hoef je zelf geen tijd te investeren in het monteren van jouw kantoormeubelen. |
Heb je nog oude kantoormeubelen staan? Ook die kunnen wij terug meenemen. |
Aarzel niet langer en neem vandaag nog contact op voor het inrichten van jouw thuiskantoor. We helpen graag verder!