Afhaling & levering

De meeste producten die je aankoopt kunnen geleverd worden via een pakjesdienst of meubeltransport. Sommige producten zijn uitsluitend te verkrijgen via afhaling in onze winkels.

Op elke productpagina vind je onder 'Praktisch' bij 'Leverbaar' de leveringsmethode terug.
Sommige breekbare producten leveren we niet aan huis om schade te vermijden en zijn uitsluitend via de winkels verkrijgbaar.

Leveringsopties:

Afhaling

De snelste en goedkoopste manier om je meubelen in huis te halen, is zelf je meubelen afhalen in één van onze WEBA winkels.

Ofwel doe je dat met eigen vervoer ofwel met één van de bestelwagens van WEBA. Razendsnel en spotgoedkoop: € 4 per uur en € 0,10 per kilometer, met een minimum van € 10. 
Klik hier voor meer info omtrent de huur van een bestelwagen.  

Let op! Zowel de winkels als de magazijnen van WEBA zijn gesloten op dinsdag! Tenzij anders aangegeven op de pagina "Onze winkels".

Pakjesdienst

Kleine, niet-breekbare producten kunnen thuis geleverd worden via pakjesdienst. Al onze zendingen via pakjesdienst worden verzonden over heel België vanaf € 5,95. In Nederland kan dit vanaf € 12,90 en in Frankrijk vanaf € 15,90.

Als de bestelde artikelen niet in één doos passen, dan rekenen we een extra pakket aan voor €4. Per extra doos wordt opnieuw €4 aangerekend.
De verzendkost wordt automatisch verrekend bij het bestellen.

Voorbeeld: Stel, je bestelt 4 eetkamerstoelen. Als die 4 stoelen in één doos zitten, dan betaal je €5,95. Zitten de stoelen per 2 stuks verpakt (dus in twee dozen), dan betaal je €9,95 voor de verzending (namelijk €5,95 + €4 voor de tweede doos).

Voor levering in Nederland bedraagt de prijs voor een extra pakket €7.
Voor levering in Frankrijk bedraagt de prijs voor een extra pakket €9.
Voor iedere extra doos wordt opnieuw €7 (Nederland) of €9 (Frankrijk) aangerekend bovenop de standaardprijs van €12,90 (Nederland) of €15,90 (Frankrijk).

Zodra alle producten op voorraad zijn, sturen we deze op.
Op dat moment stuurt onze verzendpartner je een verzendbevestiging via mail met jouw Track & Trace-code.
Normaal gezien ontvang je na deze bevestiging jouw bestelling binnen de 48 uur.

Via deze mail heb je ook de mogelijkheid om één van volgende opties te kiezen:

    • Nieuwe leverdatum kiezen
    • Levering op ander adres
    • Levering in afhaalpunt
    • Neerzettoestemming op een veilige plaats

Toch niet thuis wanneer de pakjesdienst langskwam?
Jouw pakket wordt automatisch geleverd bij een afhaalpunt in de buurt.
De bezorger laat ook een bericht achter in jouw brievenbus waarmee je je bestelling kan ophalen bij het afhaalpunt.
Van zodra jouw pakket beschikbaar is in het afhaalpunt ontvang je een e-mail.

Meubeltransport

Grotere producten kunnen aan huis geleverd worden via meubeltransport.

Standaard levering

De online bestellingen worden geleverd via onze drempelservice.
Dit betekent dat de bestelling wordt geleverd op het gelijkvloers (straatniveau), in de eerste ruimte na de voordeur.
De kostprijs varieert van € 55 tot € 125 voor leveringen in heel België. De kostprijs is afhankelijk van het aantal pakketten en de afstand tot onze winkels.
Voor het transporttarief inclusief levering op verdiep en/of montage kan u ons vrijblijvend contacteren.

Zodra alle producten op voorraad zijn, ontvang je een mail of SMS om een leverdatum te kiezen.
Wij plannen de levering niet automatisch, je bepaalt zelf welke dag je graag jouw meubelen geleverd ziet.
Een gerichter tijdstip van de levering ontvang ten laatste je op de dag van de levering zelf tussen 6u30 en 7u30 's ochtends via SMS of de dag ervoor via e-mail.

Niet thuis wanneer de chauffeurs langs kwamen?
Als je afwezig bent op de dag van levering, spreken we een nieuwe levering af tegen betaling.
Je hebt er dus alle belang bij om aanwezig te zijn bij de levering om onverwachte kosten te vermijden.


Pluslevering

Extra diensten zoals montage of levering op verdiep zijn mogelijk in sommige regio's.
We rekenen hiervoor een bijkomende kost aan.
Deze kost is afhankelijk van de gevraagde diensten én de afstand tot de dichtste WEBA-winkel.

Op deze kaart vind je de regio's terug waar extra diensten mogelijk zijn (blauwe zone):

Kaart leverzones

Hieronder een overzicht van de mogelijke extra diensten:

Montage 

Onze medewerkers kunnen jouw aankopen ook (geheel of gedeeltelijk) monteren.
Voor sommige, eenvoudig te monteren producten wordt deze service niet meer aangeboden om alle klanten sneller te kunnen beleveren.
Meer info? Contacteer ons en we informeren je over de kostprijs.

Terugname oude meubelen 

Oude meubelen kunnen teruggenomen worden bij levering van jouw nieuwe WEBA-aankoop.
Dit kost bijvoorbeeld € 15 voor een eenpersoondsbed of € 70 voor een volledig salon.
Heb je een ander oud meubel? Contacteer ons en we laten je weten wat de kostprijs hiervoor is.

Verdieping via SOLID-lift (1ste & 2de verdieping) 

Sommige vrachtwagens van WEBA zijn uitgerust met het SOLID-systeem.
Dit kost € 10 per verdieping bovenop de prijs van de levering en dit tot 5,80 meter (onderkant raamhoogte).
De vrachtwagen heeft 12 meter nodig om zich te parkeren en moet onder een voldoende groot raam kunnen staan.
Op de foto’s hieronder zie je hoe het SOLID-systeem werkt:

 Solid1  Solid2

Verdieping via meubellift (1ste t.e.m. 8ste verdieping) 

Is een levering met het SOLID-systeem niet mogelijk?
We kunnen ervoor zorgen dat er op het moment van levering een meubellift aanwezig is voor het nodige liftwerk.
Dit kost € 115 bovenop de prijs van levering en is mogelijk tot en met de 8ste verdieping.

Meubbellift1   Meubellift2

Verdieping via de trap 

Indien SOLID-lift of meubellift niet mogelijk zijn, kunnen we slaapkamermeubelen ook via de trap naar boven brengen.
Dit kost € 25 bovenop de prijs van de levering en is enkel mogelijk voor slaapkamermeubelen én tot de eerste verdieping.


Meer informatie over deze extra diensten vóór je iets bestelt?
Contacteer ons en we helpen je graag verder.

Extra diensten toevoegen aan een online bestelling?
Momenteel kan je deze extra diensten nog niet kiezen tijdens je online aankoop.
Reageer op de bevestigingsmail die je ontvangt na het plaatsen van de bestelling.
Wij informeren je dan graag verder over de mogelijkheden en prijzen van de gewenste diensten.

Extra diensten toevoegen aan een bestelling in de winkel?
De verkopers informeren je graag over alle mogelijkheden en prijzen bij aankoop.
Je kan ook achteraf contact opnemen om één van de extra diensten te wijzigen of toe te voegen.