blackFriday

  • Levering in heel België
  • 10.000 producten op voorraad
  • Black Friday koop lokaal

Veelgestelde vragen

Coronavirus/COVID-19

Welke coronamaatregelen gelden in de winkel?

Omwille van de verstrengde coronamaatregelen zijn onze winkels tijdelijk gesloten, maar ze blijven telefonisch of via mail bereikbaar.

De webshop blijft echter 24/7 open! 

Welke coronamaatregelen gelden bij afhaling?

Afhalingen met eigen vervoer of met een Weba bestelwagen blijven mogelijk!

Gelieve je alleen en mét mondmasker aan te melden aan de winkel of magazijn voor de administratieve afhandeling. Een eventuele helper blijft in de wagen wachten.

Laad bij afhaling de wagen zelf in.

Welke coronamaatregelen gelden bij levering?

Geplande leveringen gaan door. Gelieve onderstaande aandachtspunten te respecteren:

  • Verlucht de ruimte 30 minuten voor levering en houd de ruimte verlucht tijdens de levering/montage.
  • Houd steeds minstens 1,5 meter afstand van onze medewerkers.
  • Draag steeds een mondmasker in het bijzijn van onze medewerkers.
  • Verlaat de ruimte wanneer onze medewerkers een montage uitvoeren.
  • Voel je jezelf niet goed, verwittig ons dan telefonisch. In dat geval stellen we de levering uit, zonder extra kosten.

Nieuwe leveringen kunnen worden ingepland. 

Mijn cadeaubon/waardebon vervalt binnenkort en de winkels zijn gesloten.

Alle cadeau- en waardebonnen die vervallen zijn wanneer de winkels nog gesloten waren door de corona-crisis, worden verlengd met twee maanden. 

Over je aankoop

Hoe lang mag mijn aankoop bij WEBA gestockeerd blijven wanneer ik bericht heb gekregen dat mijn bestelling binnen is?

Er is geen maximum termijn voorzien om je meubelen af te halen. We vragen echter, indien de stockage een termijn van 6 weken overschrijdt, ons telefonisch of via e-mail te verwittigen, zodat we dit aan je dossier kunnen toevoegen. Bij aankopen via de winkel zullen we jou wel vragen om een voldoende hoog voorschot te betalen.

Wanneer dien ik het openstaand saldo van mijn aankoop via de winkel te betalen?

Het totale saldo dient 5 dagen voor de levering plaatsvindt volledig betaald te zijn (met uitzondering van de montagekosten, indien van toepassing).

Betalen van het openstaand saldo kan op twee manieren:
1) Via overschrijving (bankgegevens zie bestelbon, met vermelding van je bestelnummer “KO ....... ”).
2) In de winkel met Bancontact.

Montagekosten van bestellingen in de winkel kunnen enkel bij levering aan de chauffeurs betaald worden via Bancontact (houd rekening met je kaartlimiet). Om veiligheidsredenen is het helaas niet mogelijk om cash te betalen aan de chauffeurs.

Online bestellingen kunnen niet betaald worden bij levering. Deze dienen vooraf steeds volledig betaald te zijn (ook de montagekosten, indien van toepassing).

Mijn aankoop is beschadigd, wat moet ik doen?

Indien je aankoop bij WEBA schade vertoont, dan kan je dit via e-mail aan WEBA laten weten. Bij Serviceaanvraag vind je alle gegevens terug voor een snelle en vlotte afhandeling van je melding.

Moet ik een voorschot betalen bij het plaatsen van een bestelling in de meubelwinkel?

Ja. Voor meubelen op maat (bijv. in een andere kleur, materiaal of opstelling dan zichtbaar in de toonzaal) bedraagt het voorschot 20%. Voor alle andere meubels vragen we een voorschot van 10%.

Hoe kan ik mijn online bestelling retourneren?

Bij Herroepingsrecht vind je alle informatie terug om je online bestelling te herroepen.

Over onze meubelwinkels

Heeft WEBA een papieren catalogus?

WEBA heeft geen papieren catalogus, maar wel op regelmatige tijdstippen een papieren folder. Op onze website kan je een groot deel van onze collectie terugvinden of ontdek hier alle lopende promoties. Om de rest van de collectie te bekijken, nodigen we je graag uit in één van onze meubelwinkels.

Ik zag een meubel in een van jullie winkels, maar vind het niet terug op de website?

Niet alle meubelen uit onze winkels staan op de website.

Indien je graag een meubel bestelt dat niet op de website staat, contacteer dan de winkel waar je het meubel zag via mail of telefonisch. Vermeld daarbij de referentie of barcode van het meubel. Je kan ook een foto meesturen. Vermeld hierbij ook een telefoonnummer waarop we je kunnen bereiken. Contactgegevens van de winkels vind je hier terug: https://www.weba.be/nl/contact.

Mag mijn hond binnen bij WEBA?

Omwille van hygiënische redenen zijn enkel blindengeleidehonden toegelaten in de winkel. Wanneer je hond in een tas zit, mag je uiteraard ook binnen met je hondentas.

Kan ik WEBA Gent bereiken zonder in de LEZ (lage emissiezone) te rijden?

WEBA Gent kan je perfect bereiken zonder in de LEZ (lage emissiezone) te rijden.

Over onze diensten

Wat is het verschil tussen “Klik & haal af” en “Bestel” bij online bestellingen?

Wie kiest voor “Klik & haal af” dient zijn reservatie dezelfde dag af te halen in één van onze winkels. Reservaties op maandagnamiddag of maandagavond dienen op woensdag afgehaald te worden aangezien WEBA op dinsdag gesloten is. Betalen doet u pas in de winkel.

Wie kiest voor “Bestel” kan zijn online bestelling op een later moment rechtstreeks afhalen in het magazijn of thuis laten leveren. Betalen doet u online.

Leveren jullie ook in Nederland of Frankrijk?

Kleinere artikelen zoals vuilnisbakken, kussens, … kunnen naar Nederland of Frankrijk verzonden worden via onze pakjesdienst. Grotere artikelen zoals hoeksalons, boxsprings, matrassen, ... kunnen enkel geleverd worden in een beperkt gedeelte van Nederland (regio Hulst-Terneuzen) of Frankrijk (regio Maubeuge-Valenciennes).

Over de betaalmogelijkheden

Hoe kan ik betalen bij WEBA?

In de winkel kan je betalen met cash, Bancontact, ecocheques (enkel voor ecologische producten) of een WEBA tegoed- of cadeaubon.

Voor online aankopen accepteren wij volgende betaalmethoden: Bancontact, Mastercard, VISA, Maestro, iDeal en Sofort.

Kan ik nog meubelen kopen op afbetaling?

Je kan bij WEBA meubels kopen op afbetaling. We werken hiervoor samen met een externe financiële instelling: Cofidis. Je kan hiervoor langskomen in één van onze meubelwinkels op weekdagen (uitgezonderd dinsdag) tot 17u of op zaterdag tot 16u.

Meubelen online kopen op afbetaling is helaas niet mogelijk.

Kan ik betalen met ecocheques?

Wij aanvaarden ecocheques in de winkel, maar enkel op welbepaalde ecologische producten zoals houten meubelen met FSC-label, spaarlampen, LED-verlichting, artikelen die op zonne-energie werken, ...