Veelgestelde vragen

Over je aankoop

Waar kan ik de actuele status van mijn bestelling terugvinden? chevron-down

Om de actuele status van jouw bestelling te bekijken, kun je inloggen op de webshop met hetzelfde e-mailadres dat je hebt gebruikt bij het plaatsen van de bestelling (zowel online als in de winkel). Nadat je bent aangemeld, kun je de status van jouw bestellingen bekijken onder de sectie 'Mijn bestellingen'.

Als je je laatste bestelling niet ziet, kun je op 'Ververs mijn bestellingen' klikken om de pagina bij te werken. Als jouw bestelling nog steeds niet zichtbaar is, kun je contact opnemen met de winkel waar je jouw bestelling hebt geplaatst voor meer informatie.

Hoe lang mag mijn aankoop bij WEBA gestockeerd blijven wanneer ik bericht heb gekregen dat mijn bestelling binnen is? chevron-down

Er is geen maximum termijn voorzien om je meubelen af te halen. We vragen echter, indien de stockage een termijn van 6 weken overschrijdt, ons telefonisch of via e-mail te verwittigen, zodat we dit aan je dossier kunnen toevoegen. Bij aankopen via de winkel zullen we jou wel vragen om een voldoende hoog voorschot te betalen.

Wanneer dien ik het openstaand saldo van mijn aankoop via de winkel te betalen? chevron-down

Het totale saldo dient 5 dagen voor de levering plaatsvindt volledig betaald te zijn.

Betalen van het openstaand saldo kan op drie manieren:
1) Via overschrijving (bankgegevens zie bestelbon, met vermelding van je bestelnummer “KO ....... ”).
2) In de winkel met Bancontact.
3) Via het klantenportaal: de link naar jouw klantenportaal vind je in de email met je orderbevestiging of door een account aan te maken op onze webshop en jou in te loggen.

Zowel online bestellingen als bestellingen in de winkel kunnen niet betaald worden bij levering. Deze dienen vooraf steeds volledig betaald te zijn (ook de montagekosten, indien van toepassing).

Mijn aankoop is beschadigd, wat moet ik doen? chevron-down

Indien je aankoop bij WEBA schade vertoont, dan kan je dit via e-mail aan WEBA laten weten. Bij Serviceaanvraag vind je alle gegevens terug voor een snelle en vlotte afhandeling van je melding.

Moet ik een voorschot betalen bij het plaatsen van een bestelling in de meubelwinkel? chevron-down

Ja. Voor meubelen op maat (bijv. in een andere kleur, materiaal of opstelling dan zichtbaar in de toonzaal) bedraagt het voorschot 30%. Voor alle andere meubels vragen we een voorschot van 10%.

Hoe kan ik mijn online bestelling retourneren? chevron-down

Bij Herroepingsrecht vind je alle informatie terug om je online bestelling te herroepen.

Ik wil graag mijn product(en) afhalen. Hoe weet ik zeker dat mijn bestelling in mijn wagen zal passen? chevron-down

Op onze website kan je op de productpagina van de meeste producten onder de rubriek “Praktisch” de afmetingen van de colli(‘s) terugvinden.

Past de bestelling niet in jouw wagen? Geen probleem, als klant kan je bij WEBA steeds goedkoop een bestelwagen huren om je aankopen af te halen en naar huis te vervoeren. Lees hier meer.

Over onze meubelwinkels

Heeft WEBA een papieren catalogus? chevron-down

WEBA heeft geen papieren catalogus, maar wel op regelmatige tijdstippen een papieren folder. Op onze website kan je een groot deel van onze collectie terugvinden of ontdek hier alle lopende promoties. Om de rest van de collectie te bekijken, nodigen we je graag uit in één van onze meubelwinkels.

Ik zag een meubel in een van jullie winkels, maar vind het niet terug op de website? chevron-down

Niet alle meubelen uit onze winkels staan op de website.

Indien je graag een meubel bestelt dat niet op de website staat, contacteer dan de winkel waar je het meubel zag via mail of telefonisch. Vermeld daarbij de referentie of barcode van het meubel. Je kan ook een foto meesturen. Vermeld hierbij ook een telefoonnummer waarop we je kunnen bereiken. Contactgegevens van de winkels vind je hier terug.

Kan ik mijn bestelling ook afhalen op zondag of een feestdag? chevron-down

Dat is zeker mogelijk. Onze magazijnen hebben dezelfde openingsuren als de winkel. Gelieve je ten laatste een kwartier voor sluitingstijd aan te melden aan de kassa in de winkel voor een vlotte afhandeling. Bekijk hier onze openingsuren.

Mag mijn hond binnen bij WEBA? chevron-down

Omwille van hygiënische redenen zijn enkel assistentiehonden toegelaten in de winkel. Wanneer je hond in een tas zit, mag je uiteraard ook binnen met je hondentas.

Kan ik WEBA Gent bereiken zonder in de LEZ (lage emissiezone) te rijden? chevron-down

WEBA Gent kan je perfect bereiken zonder in de LEZ (lage emissiezone) te rijden.

Over onze diensten

Wat is het verschil tussen “Klik & haal af” en “Bestel” bij online bestellingen? chevron-down

Wie kiest voor “Vandaag afhalen” dient zijn reservatie dezelfde dag af te halen in één van onze winkels. Reservaties na 16u kunnen ook afgehaald worden op de eerstvolgende openingsdag. Betalen doet u pas in de winkel.

Wie kiest voor “Bestel” kan zijn online bestelling op een later moment rechtstreeks afhalen in het magazijn of thuis laten leveren. Betalen doet u online.

Leveren jullie ook in Nederland of Frankrijk? chevron-down

Kleinere artikelen zoals vuilnisbakken, kussens, … kunnen naar Nederland of Frankrijk verzonden worden via onze pakjesdienst. Grotere artikelen zoals hoeksalons, boxsprings, matrassen, ... kunnen enkel geleverd worden in een beperkt gedeelte van Nederland (regio Hulst-Terneuzen) of Frankrijk (regio Maubeuge-Valenciennes).

Ik koos voor afhaling. Kan ik mijn bestelling toch laten leveren? chevron-down

Jazeker, je kan je afhaling omzetten in een levering tegen een extra kost. Die kost verschilt afhankelijk van waar je woont en of het over pakjesdienst of meubeltransport gaat.

Indien je graag jouw bestelling laat leveren of meer info wilt over leverkost of levertermijn, kan je via mail of telefonisch contact opnemen met de winkel waar je jouw bestelling plaatste. De contactgegevens vind je hier: https://www.weba.be/nl/contact.

Neemt WEBA mijn oude meubelen terug bij een nieuwe aankoop? chevron-down

Absoluut, onze chauffeurs kunnen jouw oude meubel(en) meenemen bij de levering van jouw nieuwe WEBA aankoop. Dit kost bijvoorbeeld € 15 voor een eenpersoonsbed of € 70 voor een volledig salon bovenop de prijs die je betaalt voor een pluslevering.

Heb je een ander oud meubel? Contacteer ons en we laten je weten wat de kostprijs hiervoor is.

Neemt WEBA mijn oude matras terug bij de afhaling/levering van mijn bestelling? chevron-down

Ja, je kunt je oude matras kosteloos zelf naar ons magazijn brengen of laten meenemen bij de levering tegen een kleine vergoeding. Een terugname van een oude matras bij levering moet steeds op voorhand aan ons worden gecommuniceerd. Contacteer ons hier!

Vanaf 1 januari 2021 geldt in België een milieubijdrage bij de aankoop van een matras of topper. Deze bijdrage zorgt ervoor dat afgedankte matrassen duurzaam worden verwerkt door vzw Valumat.

Kan mijn aankoop gemonteerd worden door jullie? chevron-down

Onze medewerkers kunnen jouw aankopen (geheel of gedeeltelijk) monteren. Echter wordt voor sommige van onze producten deze service niet meer aangeboden om alle klanten sneller te kunnen beleveren.

Meer info? Contacteer ons en we informeren je over de kostprijs.

Kunnen jullie leveren op verdiep? chevron-down

Voor levering op de eerste en tweede verdieping maken wij gebruik van het SOLID-systeem waarmee sommige van onze vrachtwagens zijn uitgerust. Dit kost € 15 voor de eerste verdieping en € 20 voor de tweede verdieping bovenop de prijs van de levering.

Is een levering met het SOLID-systeem niet mogelijk?

We kunnen ervoor zorgen dat er op het moment van levering een meubellift aanwezig is voor het nodige liftwerk. Dit kost € 125 bovenop de prijs van levering en is mogelijk tot en met de 8ste verdieping.

Mijn bestelde producten zijn voorradig! Hoe kan ik een leverdatum kiezen? chevron-down

Wanneer je voor levering hebt betaald zul je op het moment dat je producten op voorraad zijn de mogelijkheid krijgen om een leverdatum te kiezen. Om een leverdatum te selecteren, dien je in te loggen op de webshop met hetzelfde e-mailadres dat gebruikt is bij het plaatsen van de bestelling (zowel online als in de winkel).

Onder de sectie "Mijn bestellingen" kan je de bestelling selecteren waarvoor je een leveringsdatum wenst in te plannen. Nu kom je terecht in jouw klantenportaal. Op deze pagina vind je een link in de rubriek 'Levering' waarmee je jouw gewenste leveringsdatum kunt kiezen.

Hoe kan ik een bestelwagen huren? chevron-down

Past jouw bestelling niet in jouw wagen? Bij WEBA kan je spotgoedkoop een bestelwagen huren:

  • Log je in op de webshop met hetzelfde e-mailadres dat je gebruikte bij het plaatsen van de bestelling (zowel online als in de winkel). 
  • Klik bij 'Mijn bestellingen' op de bestelling die je wenst af te halen.
  • Nu kom je terecht in jouw klantenportaal. Is alles voorradig dan zal je onderaan het klantenportaal een link vinden om jouw bestelwagen te reserveren. Je hebt de keuze tussen twee types bestelwagens met een verschillende laadruimte. 

Is alles voorradig en zie je deze link niet? Dan heb je waarschijnlijk gekozen om jouw bestelling te laten leveren. Contacteer ons om jouw levering terug te wijzigen naar een afhaling.

Wil je vandaag een bestelwagen reserveren om jouw bestelling naar huis te vervoeren? Neem dan telefonisch contact op met de de winkel waar je jouw bestelling wenst af te halen om te informeren naar de beschikbaarheid van een bestelwagen.

Montageservice

Monteert WEBA alle meubelen? chevron-down

Bij WEBA bieden we een montageservice voor een breed scala aan meubels. Echter, niet alle producten worden door ons gemonteerd. We streven ernaar om onze klanten zo goed en zo snel mogelijk van dienst te zijn en hebben daarom een aantal richtlijnen met betrekking tot de montage.

WEBA monteert over het algemeen grote meubelstukken, zoals kasten, bedden en eettafels. Deze items vereisen vaak een professionele montage vanwege hun complexiteit.

Sommige meubelen monteert WEBA echter niet. Deze meubels zijn vaak eenvoudig zelf te monteren met behulp van de bijgeleverde instructies en benodigde gereedschappen.

Kan jouw bestelling niet gemonteerd worden door ons en ben je geen handige harry? Geen probleem! Via het platform Ring Twice kan je deze dienst aanvragen bij handige mensen uit jouw buurt. 

Wat als ik hulp nodig heb bij de montage van meubels die WEBA niet monteert? chevron-down

Als je hulp nodig hebt bij de montage van meubels die WEBA niet monteert, raden we je aan om contact op te nemen met Ringtwice. Zij bieden een professionele montageservice voor een breed scala aan meubels, inclusief degenen die niet door WEBA worden gemonteerd. Je kunt rechtstreeks contact met hen opnemen voor meer informatie en het plannen van een montageafspraak.

Kan ik de montageservice toevoegen aan mijn bestelling? chevron-down

Ja, als je een bestelling plaatst voor meubels die in aanmerking komen voor onze montageservice, kun je deze toevoegen aan jouw bestelling. Onze verkopers helpen je graag bij het berekenen van de kosten en het toevoegen van de montageservice aan jouw bestelling.

Is de montageservice beschikbaar in alle WEBA-winkels? chevron-down

Ja, de montageservice van WEBA is beschikbaar in al onze WEBA-winkels, zowel voor offline aankopen in de fysieke winkels als voor online bestellingen via onze website. Onze montageservice is ontworpen om jou het gemak en de gemoedsrust te bieden bij het monteren van jouw meubels, ongeacht waar je jouw aankoop doet. Dus of je nu ervoor kiest om jouw meubels in een van onze winkels te bestellen of online bij ons te winkelen, je kunt altijd rekenen op dezelfde professionele montageservice van WEBA om ervoor te zorgen dat jouw meubels stevig en correct worden gemonteerd.

Zijn er extra kosten verbonden aan de montageservice? chevron-down

Ja, er zijn extra kosten verbonden zijn aan de montageservice van WEBA. De prijs voor de montage varieert afhankelijk van het specifieke meubelstuk en de complexiteit van de montage. Om de exacte kosten voor de montageservice te achterhalen, raden we je aan om contact op te nemen met onze klantendienst. Onze vriendelijke medewerkers kunnen je voorzien van alle nodige informatie met betrekking tot de prijzen en beschikbaarheid van de montageservice voor jouw specifieke meubels. Zo kun je een weloverwogen beslissing nemen en genieten van een zorgeloze montage van jouw meubels door onze professionele teamleden.

Kan ik een montageafspraak maken op een specifieke datum en tijd die voor mij het beste uitkomt? chevron-down

Absoluut! Bij WEBA streven we ernaar om aan jouw voorkeuren tegemoet te komen. Je kunt een montageafspraak maken op een specifieke datum en tijd die het beste bij jouw planning past. Kijk hiervoor in de bevestigingsemail van jouw bestelling en klik door naar het klantenportaal.

Geraak je er niet aan uit? Neem contact op met onze klantendienst om een montageafspraak te plannen en geef jouw gewenste datum door. Ons team zal zijn best doen om aan jouw verzoek te voldoen en ervoor te zorgen dat jouw meubels op het gewenste moment worden gemonteerd.

Zijn er bepaalde voorwaarden of vereisten voor de montageservice, zoals toegang tot de woning of parkeermogelijkheden? chevron-down

Voor een soepele en efficiënte montageservice vragen we om toegang tot de woning op het afgesproken tijdstip van montage. Het is belangrijk dat de ruimte waarin de meubels moeten worden gemonteerd toegankelijk is en voldoende werkruimte biedt.

Ook vragen we om voldoende parkeermogelijkheden in de nabijheid van jouw woning. Onze medewerkers bezorgen je graag de inlichtingenfiche. Zorg ervoor dat deze voorwaarden en vereisten zijn vervuld, zodat onze montageteams snel en probleemloos aan het werk kunnen.

Wordt het verpakkingsmateriaal meegenomen en afgevoerd na de montage? chevron-down

Ja, bij WEBA zorgen we ervoor dat het verpakkingsmateriaal na de montage netjes wordt meegenomen. Onze montageteams zullen ervoor zorgen dat eventuele kartonnen dozen, plastic folie en andere verpakkingsmaterialen worden opgeruimd en op milieuvriendelijke wijze worden verwerkt. Zo hoef je je geen zorgen te maken over het opruimen van het afval na de montage.

Biedt WEBA garantie op de uitgevoerde montageservice? chevron-down

Ja, bij WEBA bieden we garantie op de uitgevoerde montageservice. We streven ernaar om hoogwaardige montage te leveren en staan achter het vakmanschap van onze montageteams. Mocht er onverhoopt iets niet naar wens zijn na de montage, neem dan contact met ons op en we zullen ons uiterste best doen om het probleem naar tevredenheid op te lossen. Jouw tevredenheid staat bij ons voorop, en we zorgen ervoor dat je kunt genieten van jouw gemonteerde meubels met gemoedsrust en vertrouwen.

Over de betaalmogelijkheden

Ik heb online een grote bestelling geplaatst maar mijn betaling lukt niet. Wat kan ik hieraan doen? chevron-down

Controleer of er nog voldoende geld beschikbaar is op de gebruikte bankkaart.
Is er een uitgavelimiet per transactie op de bankkaart? Contacteer dan je bank om de limiet aan te passen.

Als dit geen oplossing biedt voor jou, kan je meerdere kleine bestellingen plaatsen en ons contacteren om die bestellingen achteraf samen te zetten.

Hoe kan ik betalen bij WEBA? chevron-down

In de winkel kan je betalen met cash, Bancontact, ecocheques (enkel voor ecologische producten) of een WEBA tegoed- of cadeaubon.

Voor online aankopen accepteren wij volgende betaalmethoden: Bancontact, Mastercard, VISA, Maestro, iDeal en Sofort.

Kan ik nog meubelen kopen op afbetaling? chevron-down

Je kan bij WEBA meubels kopen op afbetaling. We werken hiervoor samen met een externe financiële instelling: Cofidis. Je kan hiervoor langskomen in één van onze meubelwinkels op weekdagen (uitgezonderd dinsdag) tot 17u of op zaterdag tot 16u.

Meubelen online kopen op afbetaling is helaas niet mogelijk.

Kan ik op de webshop met een voorschot betalen? chevron-down

Ja, het is mogelijk om op de webshop een voorschot te betalen, mits de bestelling aan bepaalde voorwaarden voldoet:

  • Als de bestelling niet op voorraad is in de winkels of magazijnen;
  • Als er geen levering binnen 14 dagen plaatsvindt;
  • Als de bestelwaarde hoger is dan €500.

Voor bestellingen met een waarde van meer dan €5.000 kun je altijd een voorschot betalen, zelfs als alles op voorraad is.

Het online voorschot bedraagt 30% van de totale waarde van de bestelling. Het resterende bedrag dient voor de levering of afhaling betaald te worden via het klantenportaal of via je online account.

Kan ik betalen met ecocheques? chevron-down

Wij aanvaarden ecocheques in de winkel, maar enkel op welbepaalde ecologische producten zoals houten meubelen met FSC-label, spaarlampen, LED-verlichting, artikelen die op zonne-energie werken, ...

Kan ik betalen met consumptiecheques? chevron-down

Ja, je kan bij Weba (enkel in de fysieke winkels) betalen met consumptiecheques maar zoals de overheid voorschrijft, enkel voor producten met een ecologisch karakter (dezelfde producten die met ecocheques kunnen betaald worden).

 

Over je aankoop

Waar kan ik de actuele status van mijn bestelling terugvinden? chevron-down

Om de actuele status van jouw bestelling te bekijken, kun je inloggen op de webshop met hetzelfde e-mailadres dat je hebt gebruikt bij het plaatsen van de bestelling (zowel online als in de winkel). Nadat je bent aangemeld, kun je de status van jouw bestellingen bekijken onder de sectie 'Mijn bestellingen'.

Als je je laatste bestelling niet ziet, kun je op 'Ververs mijn bestellingen' klikken om de pagina bij te werken. Als jouw bestelling nog steeds niet zichtbaar is, kun je contact opnemen met de winkel waar je jouw bestelling hebt geplaatst voor meer informatie.

Hoe lang mag mijn aankoop bij WEBA gestockeerd blijven wanneer ik bericht heb gekregen dat mijn bestelling binnen is? chevron-down

Er is geen maximum termijn voorzien om je meubelen af te halen. We vragen echter, indien de stockage een termijn van 6 weken overschrijdt, ons telefonisch of via e-mail te verwittigen, zodat we dit aan je dossier kunnen toevoegen. Bij aankopen via de winkel zullen we jou wel vragen om een voldoende hoog voorschot te betalen.

Wanneer dien ik het openstaand saldo van mijn aankoop via de winkel te betalen? chevron-down

Het totale saldo dient 5 dagen voor de levering plaatsvindt volledig betaald te zijn.

Betalen van het openstaand saldo kan op drie manieren:
1) Via overschrijving (bankgegevens zie bestelbon, met vermelding van je bestelnummer “KO ....... ”).
2) In de winkel met Bancontact.
3) Via het klantenportaal: de link naar jouw klantenportaal vind je in de email met je orderbevestiging of door een account aan te maken op onze webshop en jou in te loggen.

Zowel online bestellingen als bestellingen in de winkel kunnen niet betaald worden bij levering. Deze dienen vooraf steeds volledig betaald te zijn (ook de montagekosten, indien van toepassing).

Mijn aankoop is beschadigd, wat moet ik doen? chevron-down

Indien je aankoop bij WEBA schade vertoont, dan kan je dit via e-mail aan WEBA laten weten. Bij Serviceaanvraag vind je alle gegevens terug voor een snelle en vlotte afhandeling van je melding.

Moet ik een voorschot betalen bij het plaatsen van een bestelling in de meubelwinkel? chevron-down

Ja. Voor meubelen op maat (bijv. in een andere kleur, materiaal of opstelling dan zichtbaar in de toonzaal) bedraagt het voorschot 30%. Voor alle andere meubels vragen we een voorschot van 10%.

Hoe kan ik mijn online bestelling retourneren? chevron-down

Bij Herroepingsrecht vind je alle informatie terug om je online bestelling te herroepen.

Ik wil graag mijn product(en) afhalen. Hoe weet ik zeker dat mijn bestelling in mijn wagen zal passen? chevron-down

Op onze website kan je op de productpagina van de meeste producten onder de rubriek “Praktisch” de afmetingen van de colli(‘s) terugvinden.

Past de bestelling niet in jouw wagen? Geen probleem, als klant kan je bij WEBA steeds goedkoop een bestelwagen huren om je aankopen af te halen en naar huis te vervoeren. Lees hier meer.

Over onze meubelwinkels

Heeft WEBA een papieren catalogus? chevron-down

WEBA heeft geen papieren catalogus, maar wel op regelmatige tijdstippen een papieren folder. Op onze website kan je een groot deel van onze collectie terugvinden of ontdek hier alle lopende promoties. Om de rest van de collectie te bekijken, nodigen we je graag uit in één van onze meubelwinkels.

Ik zag een meubel in een van jullie winkels, maar vind het niet terug op de website? chevron-down

Niet alle meubelen uit onze winkels staan op de website.

Indien je graag een meubel bestelt dat niet op de website staat, contacteer dan de winkel waar je het meubel zag via mail of telefonisch. Vermeld daarbij de referentie of barcode van het meubel. Je kan ook een foto meesturen. Vermeld hierbij ook een telefoonnummer waarop we je kunnen bereiken. Contactgegevens van de winkels vind je hier terug.

Kan ik mijn bestelling ook afhalen op zondag of een feestdag? chevron-down

Dat is zeker mogelijk. Onze magazijnen hebben dezelfde openingsuren als de winkel. Gelieve je ten laatste een kwartier voor sluitingstijd aan te melden aan de kassa in de winkel voor een vlotte afhandeling. Bekijk hier onze openingsuren.

Mag mijn hond binnen bij WEBA? chevron-down

Omwille van hygiënische redenen zijn enkel assistentiehonden toegelaten in de winkel. Wanneer je hond in een tas zit, mag je uiteraard ook binnen met je hondentas.

Kan ik WEBA Gent bereiken zonder in de LEZ (lage emissiezone) te rijden? chevron-down

WEBA Gent kan je perfect bereiken zonder in de LEZ (lage emissiezone) te rijden.

Over onze diensten

Wat is het verschil tussen “Klik & haal af” en “Bestel” bij online bestellingen? chevron-down

Wie kiest voor “Vandaag afhalen” dient zijn reservatie dezelfde dag af te halen in één van onze winkels. Reservaties na 16u kunnen ook afgehaald worden op de eerstvolgende openingsdag. Betalen doet u pas in de winkel.

Wie kiest voor “Bestel” kan zijn online bestelling op een later moment rechtstreeks afhalen in het magazijn of thuis laten leveren. Betalen doet u online.

Leveren jullie ook in Nederland of Frankrijk? chevron-down

Kleinere artikelen zoals vuilnisbakken, kussens, … kunnen naar Nederland of Frankrijk verzonden worden via onze pakjesdienst. Grotere artikelen zoals hoeksalons, boxsprings, matrassen, ... kunnen enkel geleverd worden in een beperkt gedeelte van Nederland (regio Hulst-Terneuzen) of Frankrijk (regio Maubeuge-Valenciennes).

Ik koos voor afhaling. Kan ik mijn bestelling toch laten leveren? chevron-down

Jazeker, je kan je afhaling omzetten in een levering tegen een extra kost. Die kost verschilt afhankelijk van waar je woont en of het over pakjesdienst of meubeltransport gaat.

Indien je graag jouw bestelling laat leveren of meer info wilt over leverkost of levertermijn, kan je via mail of telefonisch contact opnemen met de winkel waar je jouw bestelling plaatste. De contactgegevens vind je hier: https://www.weba.be/nl/contact.

Neemt WEBA mijn oude meubelen terug bij een nieuwe aankoop? chevron-down

Absoluut, onze chauffeurs kunnen jouw oude meubel(en) meenemen bij de levering van jouw nieuwe WEBA aankoop. Dit kost bijvoorbeeld € 15 voor een eenpersoonsbed of € 70 voor een volledig salon bovenop de prijs die je betaalt voor een pluslevering.

Heb je een ander oud meubel? Contacteer ons en we laten je weten wat de kostprijs hiervoor is.

Neemt WEBA mijn oude matras terug bij de afhaling/levering van mijn bestelling? chevron-down

Ja, je kunt je oude matras kosteloos zelf naar ons magazijn brengen of laten meenemen bij de levering tegen een kleine vergoeding. Een terugname van een oude matras bij levering moet steeds op voorhand aan ons worden gecommuniceerd. Contacteer ons hier!

Vanaf 1 januari 2021 geldt in België een milieubijdrage bij de aankoop van een matras of topper. Deze bijdrage zorgt ervoor dat afgedankte matrassen duurzaam worden verwerkt door vzw Valumat.

Kan mijn aankoop gemonteerd worden door jullie? chevron-down

Onze medewerkers kunnen jouw aankopen (geheel of gedeeltelijk) monteren. Echter wordt voor sommige van onze producten deze service niet meer aangeboden om alle klanten sneller te kunnen beleveren.

Meer info? Contacteer ons en we informeren je over de kostprijs.

Kunnen jullie leveren op verdiep? chevron-down

Voor levering op de eerste en tweede verdieping maken wij gebruik van het SOLID-systeem waarmee sommige van onze vrachtwagens zijn uitgerust. Dit kost € 15 voor de eerste verdieping en € 20 voor de tweede verdieping bovenop de prijs van de levering.

Is een levering met het SOLID-systeem niet mogelijk?

We kunnen ervoor zorgen dat er op het moment van levering een meubellift aanwezig is voor het nodige liftwerk. Dit kost € 125 bovenop de prijs van levering en is mogelijk tot en met de 8ste verdieping.

Montageservice

Monteert WEBA alle meubelen? chevron-down

Bij WEBA bieden we een montageservice voor een breed scala aan meubels. Echter, niet alle producten worden door ons gemonteerd. We streven ernaar om onze klanten zo goed en zo snel mogelijk van dienst te zijn en hebben daarom een aantal richtlijnen met betrekking tot de montage.

WEBA monteert over het algemeen grote meubelstukken, zoals kasten, bedden en eettafels. Deze items vereisen vaak een professionele montage vanwege hun complexiteit.

Sommige meubelen monteert WEBA echter niet. Deze meubels zijn vaak eenvoudig zelf te monteren met behulp van de bijgeleverde instructies en benodigde gereedschappen.

Kan jouw bestelling niet gemonteerd worden door ons en ben je geen handige harry? Geen probleem! Via het platform Ring Twice kan je deze dienst aanvragen bij handige mensen uit jouw buurt. 

Wat als ik hulp nodig heb bij de montage van meubels die WEBA niet monteert? chevron-down

Als je hulp nodig hebt bij de montage van meubels die WEBA niet monteert, raden we je aan om contact op te nemen met Ringtwice. Zij bieden een professionele montageservice voor een breed scala aan meubels, inclusief degenen die niet door WEBA worden gemonteerd. Je kunt rechtstreeks contact met hen opnemen voor meer informatie en het plannen van een montageafspraak.

Kan ik de montageservice toevoegen aan mijn bestelling? chevron-down

Ja, als je een bestelling plaatst voor meubels die in aanmerking komen voor onze montageservice, kun je deze toevoegen aan jouw bestelling. Onze verkopers helpen je graag bij het berekenen van de kosten en het toevoegen van de montageservice aan jouw bestelling.

Is de montageservice beschikbaar in alle WEBA-winkels? chevron-down

Ja, de montageservice van WEBA is beschikbaar in al onze WEBA-winkels, zowel voor offline aankopen in de fysieke winkels als voor online bestellingen via onze website. Onze montageservice is ontworpen om jou het gemak en de gemoedsrust te bieden bij het monteren van jouw meubels, ongeacht waar je jouw aankoop doet. Dus of je nu ervoor kiest om jouw meubels in een van onze winkels te bestellen of online bij ons te winkelen, je kunt altijd rekenen op dezelfde professionele montageservice van WEBA om ervoor te zorgen dat jouw meubels stevig en correct worden gemonteerd.

Zijn er extra kosten verbonden aan de montageservice? chevron-down

Ja, er zijn extra kosten verbonden zijn aan de montageservice van WEBA. De prijs voor de montage varieert afhankelijk van het specifieke meubelstuk en de complexiteit van de montage. Om de exacte kosten voor de montageservice te achterhalen, raden we je aan om contact op te nemen met onze klantendienst. Onze vriendelijke medewerkers kunnen je voorzien van alle nodige informatie met betrekking tot de prijzen en beschikbaarheid van de montageservice voor jouw specifieke meubels. Zo kun je een weloverwogen beslissing nemen en genieten van een zorgeloze montage van jouw meubels door onze professionele teamleden.

Kan ik een montageafspraak maken op een specifieke datum en tijd die voor mij het beste uitkomt? chevron-down

Absoluut! Bij WEBA streven we ernaar om aan jouw voorkeuren tegemoet te komen. Je kunt een montageafspraak maken op een specifieke datum en tijd die het beste bij jouw planning past. Kijk hiervoor in de bevestigingsemail van jouw bestelling en klik door naar het klantenportaal.

Geraak je er niet aan uit? Neem contact op met onze klantendienst om een montageafspraak te plannen en geef jouw gewenste datum door. Ons team zal zijn best doen om aan jouw verzoek te voldoen en ervoor te zorgen dat jouw meubels op het gewenste moment worden gemonteerd.

Zijn er bepaalde voorwaarden of vereisten voor de montageservice, zoals toegang tot de woning of parkeermogelijkheden? chevron-down

Voor een soepele en efficiënte montageservice vragen we om toegang tot de woning op het afgesproken tijdstip van montage. Het is belangrijk dat de ruimte waarin de meubels moeten worden gemonteerd toegankelijk is en voldoende werkruimte biedt.

Ook vragen we om voldoende parkeermogelijkheden in de nabijheid van jouw woning. Onze medewerkers bezorgen je graag de inlichtingenfiche. Zorg ervoor dat deze voorwaarden en vereisten zijn vervuld, zodat onze montageteams snel en probleemloos aan het werk kunnen.

Over de betaalmogelijkheden

Ik heb online een grote bestelling geplaatst maar mijn betaling lukt niet. Wat kan ik hieraan doen? chevron-down

Controleer of er nog voldoende geld beschikbaar is op de gebruikte bankkaart.
Is er een uitgavelimiet per transactie op de bankkaart? Contacteer dan je bank om de limiet aan te passen.

Als dit geen oplossing biedt voor jou, kan je meerdere kleine bestellingen plaatsen en ons contacteren om die bestellingen achteraf samen te zetten.

Hoe kan ik betalen bij WEBA? chevron-down

In de winkel kan je betalen met cash, Bancontact, ecocheques (enkel voor ecologische producten) of een WEBA tegoed- of cadeaubon.

Voor online aankopen accepteren wij volgende betaalmethoden: Bancontact, Mastercard, VISA, Maestro, iDeal en Sofort.

Kan ik nog meubelen kopen op afbetaling? chevron-down

Je kan bij WEBA meubels kopen op afbetaling. We werken hiervoor samen met een externe financiële instelling: Cofidis. Je kan hiervoor langskomen in één van onze meubelwinkels op weekdagen (uitgezonderd dinsdag) tot 17u of op zaterdag tot 16u.

Meubelen online kopen op afbetaling is helaas niet mogelijk.

Kan ik op de webshop met een voorschot betalen? chevron-down

Ja, het is mogelijk om op de webshop een voorschot te betalen, mits de bestelling aan bepaalde voorwaarden voldoet:

  • Als de bestelling niet op voorraad is in de winkels of magazijnen;
  • Als er geen levering binnen 14 dagen plaatsvindt;
  • Als de bestelwaarde hoger is dan €500.

Voor bestellingen met een waarde van meer dan €5.000 kun je altijd een voorschot betalen, zelfs als alles op voorraad is.

Het online voorschot bedraagt 30% van de totale waarde van de bestelling. Het resterende bedrag dient voor de levering of afhaling betaald te worden via het klantenportaal of via je online account.

Kan ik betalen met ecocheques? chevron-down

Wij aanvaarden ecocheques in de winkel, maar enkel op welbepaalde ecologische producten zoals houten meubelen met FSC-label, spaarlampen, LED-verlichting, artikelen die op zonne-energie werken, ...

Kan ik betalen met consumptiecheques? chevron-down

Ja, je kan bij Weba (enkel in de fysieke winkels) betalen met consumptiecheques maar zoals de overheid voorschrijft, enkel voor producten met een ecologisch karakter (dezelfde producten die met ecocheques kunnen betaald worden).

Waarom lukt mijn betaling niet? chevron-down

Je betaling kan om verschillende redenen mislukken, zoals:

  • Je kredietlimiet is overschreden.
  • De gebruikte kaart is ongeldig of verlopen.
  • Je gebruikt een betaalkaart die niet binnen de Europese Unie is uitgegeven.

Lukt je betaling niet? Stuur dan een mail naar service@weba-online.be. We bezorgen je graag het rekeningnummer om de betaling via overschrijving af te ronden.