Shop nu onze promo’s aan verlaagde levertarieven!
Klik hier voor corona info.

  • Levering in heel België
  • 10000 producten op voorraad
  • Koop nu lokaal

Veelgestelde vragen

Coronavirus/COVID-19

Zijn jullie winkels gesloten? Zo ja, tot wanneer?

Ja, de winkels zijn momenteel gesloten tot en met 19 april, omwille van de corona-maatregelen.
De winkels blijven wel via mail of telefonisch bereikbaar, ook voor bestellingen.

Is jullie webshop nog open?

Ja, onze webshop (weba.be) blijft 24/7 open. Je kan dus nog steeds online bestellingen plaatsen en laten leveren. We hebben nu zelfs een verlaagd levertarief voor grote meubelen vanaf € 19. Het tarief van onze pakjesdienst blijft € 4,95.

Kan ik mijn bestelling nog afhalen?

Afhalingen zijn, omwille van jouw en onze veiligheid, momenteel niet mogelijk tot en met 19 april.
Indien de corona-maatregelen niet verlengd worden, zal afhalen weer mogelijk zijn vanaf 20 april. Als de maatregelen toch verlengd worden, schuift die datum mee op.

Je afhaling kan kosteloos bij ons blijven staan en blijft hoe dan ook beschikbaar voor jou om af te halen wanneer onze winkels terug open zijn.

Ik koos voor afhaling. Kan ik mijn bestelling toch laten leveren?

Jazeker, je kan je afhaling omzetten in een levering tegen een extra kost. Die kost verschilt afhankelijk van waar je woont en of het over pakjesdienst of meubeltransport gaat. Momenteel leveren we tijdelijk aan een verlaagd tarief.

Indien je graag jouw bestelling laat leveren of meer info wilt over leverkost of levertermijn, kan je via mail of telefonisch contact opnemen met de winkel waar je jouw bestelling plaatste. De contactgegevens vind je hier: https://www.weba.be/nl/contact.

Gaat de levering van mijn bestelling nog door?

Geplande leveringen gaan zoveel als mogelijk door. Indien jouw levering toch in het gedrang komt, zal je worden gecontacteerd door onze administratie.

Om ieders veiligheid te garanderen, zijn leveringen momenteel onderhevig aan enkele voorwaarden:

  • Om de levering zo contactloos mogelijk te houden, brengen onze bezorgers jouw aankopen tijdelijk niet verder dan de voordeur.
  • Leveren op verdiep of met een lift is momenteel niet mogelijk, om het contact tot een minimum te beperken.
  • Montages worden uitgesteld tot nader order. Wij nemen later contact met jou op om de afspraak opnieuw in te plannen.
  • Leveringen moeten op voorhand betaald zijn. Contacteer ons via mail of telefonisch om na te gaan hoe je dit kan doen.
  • Afvalmeubelen worden tijdelijk niet opgehaald door onze bezorgers.
  • Omruilingen kunnen tijdelijk niet doorgaan.
  • Onze bezorgers zullen zelf, met jouw toestemming, aftekenen voor ontvangst. Gelieve je ID-kaartnummer bij de hand te hebben om de laatste 3 cijfers vanop afstand te zeggen. De bezorger zal dat nummer en jouw naam in het handtekeningveld noteren.
  • Gelieve steeds 2 meter afstand te houden van onze bezorgers en hen geen hand te geven.
  • Voel je je niet goed, verwittig ons dan telefonisch. In dat geval stellen we de levering uit, zonder extra kosten.

Kan ik nog meubelen kopen op afbetaling tijdens de corona-crisis?

Omwille van de corona-maatregelen zijn onze winkels tot nader order gesloten. Om meubelen op afbetaling te kopen, is persoonlijk contact vereist. Daarom is het momenteel niet mogelijk om op afbetaling te kopen.

Mijn cadeaubon/waardebon vervalt binnenkort en de winkels zijn gesloten.

Alle cadeau- en waardebonnen die vervallen wanneer de winkels nog gesloten zijn door de corona-crisis, worden verlengd met twee maanden. Die twee maanden gaan in vanaf het einde van de coronamaatregelen.

Over je aankoop

Hoe lang mag mijn aankoop bij WEBA gestockeerd blijven wanneer ik bericht heb gekregen dat mijn bestelling binnen is?

Er is geen maximum termijn voorzien om je meubelen af te halen. We vragen echter, indien de stockage een termijn van 6 weken overschrijdt, ons telefonisch of via e-mail te verwittigen, zodat we dit aan je dossier kunnen toevoegen. Bij aankopen via de winkel zullen we jou wel vragen om een voldoende hoog voorschot te betalen.

Hoe kan ik mijn openstaand saldo, voor aankopen via de winkel, betalen bij levering?

Onze chauffeurs aanvaarden betalingen via Bancontact (hou rekening met je kaartlimiet) of bankcheque. Omwille van de veiligheid van onze chauffeurs is het helaas niet mogelijk om cash te betalen.

Online bestellingen kunnen niet betaald worden bij levering. Deze dienen steeds vooraf volledig betaald te zijn.

Mijn aankoop is beschadigd, wat moet ik doen?

Indien je aankoop bij WEBA schade vertoont, dan kan je dit via e-mail aan WEBA laten weten. Bij Serviceaanvraag vind je alle gegevens terug voor een snelle en vlotte afhandeling van je melding.

Moet ik een voorschot betalen bij het plaatsen van een bestelling in de meubelwinkel?

Ja. Voor meubelen op maat (bijv. in een andere kleur, materiaal of opstelling dan zichtbaar in de toonzaal) bedraagt het voorschot 20%. Voor alle andere meubels vragen we een voorschot van 10%.

Hoe kan ik mijn online bestelling retourneren?

Bij Herroepingsrecht vind je alle informatie terug om je online bestelling te herroepen.

Over onze meubelwinkels

Heeft WEBA een papieren catalogus?

WEBA heeft geen papieren catalogus, maar wel op regelmatige tijdstippen een papieren folder. Op onze website kan je een groot deel van onze collectie terugvinden of ontdek hier alle lopende promoties. Om de rest van de collectie te bekijken, nodigen we je graag uit in één van onze meubelwinkels.

Ik zag een meubel in een van jullie winkels, maar vind het niet terug op de website?

Niet alle meubelen uit onze winkels staan op de website.

Indien je graag een meubel bestelt dat niet op de website staat, contacteer dan de winkel waar je het meubel zag via mail of telefonisch. Vermeld daarbij de referentie of barcode van het meubel. Je kan ook een foto meesturen. Vermeld hierbij ook een telefoonnummer waarop we je kunnen bereiken. Contactgegevens van de winkels vind je hier terug: https://www.weba.be/nl/contact.

Mag mijn hond binnen bij WEBA?

Omwille van hygiënische redenen zijn enkel blindengeleidehonden toegelaten in de winkel. Wanneer je hond in een tas zit, mag je uiteraard ook binnen met je hondentas.

Kan ik WEBA Gent bereiken zonder in de LEZ (lage emissiezone) te rijden?

WEBA Gent kan je perfect bereiken zonder in de LEZ (lage emissiezone) te rijden.

Over onze diensten

Wat is het verschil tussen “Klik & haal af” en “Bestel” bij online bestellingen?

Wie kiest voor “Klik & haal af” dient zijn reservatie binnen de 24 uur af te halen in één van onze winkels. Reservaties op maandagnamiddag of maandagavond dienen op woensdag afgehaald te worden aangezien WEBA op dinsdag gesloten is. Betalen doet u pas in de winkel.

Wie kiest voor “Bestel” kan zijn online bestelling op een later moment rechtstreeks afhalen in het magazijn of thuis laten leveren. Betalen doet u online.

Leveren jullie ook in Nederland of Frankrijk?

Kleinere artikelen zoals vuilnisbakken, kussens, … kunnen naar Nederland of Frankrijk verzonden worden via onze pakjesdienst. Grotere artikelen zoals hoeksalons, boxsprings, matrassen, ... kunnen enkel geleverd worden in een beperkt gedeelte van Nederland (regio Hulst-Terneuzen) of Frankrijk (regio Maubeuge-Valenciennes).

Over de betaalmogelijkheden

Hoe kan ik betalen bij WEBA?

In de winkel kan je betalen met cash, Bancontact, ecocheques (enkel voor ecologische producten) of een WEBA tegoed- of cadeaubon.

Voor online aankopen accepteren wij volgende betaalmethoden: Bancontact, Mastercard, VISA, Maestro, iDeal en Sofort.

Kan ik nog meubelen kopen op afbetaling tijdens de corona-crisis?

Omwille van de corona-maatregelen zijn onze winkels tot nader order gesloten. Om meubelen op afbetaling te kopen, is persoonlijk contact vereist. Daarom is het momenteel niet mogelijk om op afbetaling te kopen.

Kan ik betalen met ecocheques?

Wij aanvaarden ecocheques in de winkel, maar enkel op welbepaalde ecologische producten zoals houten meubelen met FSC-label, spaarlampen, LED-verlichting, artikelen die op zonne-energie werken, ...